Thursday 29 January 2009

Bila saya menulis

(foto daripada yahoo; sila potong kuku)




Ketika ini saya menulis di dalam perpustakaan, setelah tamat sesi perbincangan tugasan dengan rakan-rakan. Saya membuka blog saya, wah terdapat aplikasi baru yang ditambah. Saya boleh mengesan sedikit pembaca blog saya hehee...



Akhir-akhir ini terlalu banyak yang mahu saya tulis, tetapi tidak disiarkan, saya fikir ia seperti sampah barangkali. Niat mula menurun kembali apabila lambakan tugasan, tetapi kembali semangat mahu berkongsi. My ups and down.



Saya tidak tahu nilai tulisan saya, yang penting ia mendatangkan kepuasan kepada saya. Saya menulis untuk diri, sebagai pengajaran dan peringatan untuk saya sendiri. Saya tidak mampu menasihati orang dalam situasi diri saya yang entah ke mana. Bonus jika ia turut dikongsi oleh pembaca lain, mencambah idea ke arah pengoslahan diri.



Terima kasih saya tujukan kepada yang klik url blog saya. Antaranya rakan saya, naqibah yang setia memantau dan gang QC. Tidak kurang kepada 'silent reader' seperti Maknjang, sepupu, adik dan abang saya. Kini saya berjaya mengesan kehadiran Maknjang hehehe (yang Petaling Jaya tu).



Suka hati saya menulis
Yang penting saya enjoy
Bertanggungjawab saya menulis
Itu prinsip supaya tak 'loy'



My favourite word; 'loy'



amal harun
Perpustakaan Universiti
Aras 1, Bahagian Jurnal
88999 Kota Kinabalu.


2 comments:

nak komen? silakan. komen anda sangat berharga..