Thursday 15 January 2009

Pemergian bukan suatu kehilangan

Pada 12 Januari lalu saya dikejutkan dengan panggilan telefon adik saya, Kausar yang mengkhabarkan pemergian maksu saya. Hari ini 15 Januari, saya terima sms pula menyatakan pemergian nenek kepada sepupu saya, iaitu emak kepada Paknjang saya.


Mereka baru saja kembali dari Kepala Batas ke Shah Alam pagi tadi. Kemudian dikhabarkan pula berita kematian nenek pada waktu petang. Takziah. Yasmin, Nukman, Ammar dan Ain Tasnim. Kehilangan 2 insan yang terlalu signifikan.


Benarlah, semuanya Allah telah susun cantik. Perpisahan ini sementara, semoga bertemu di sana.


"Sesungguhnya orang-orang yang bertaqwa berada dalm syurga dan kenikmatan" at-Tur;17.


Takziah untuk maknjang, paknjang dan CCH.

No comments:

Post a Comment

nak komen? silakan. komen anda sangat berharga..