Thursday 23 October 2008

PilihanRaya Kampus

flyers dan macam-mcam rupa banner memenuhi jalan raya, bustop, sehinggalah tandas kolej kediaman. macam-macam janji ditabur menjelang pilihanraya kampus, tindakannya? tunggu dan lihat....alahai mpp..

paling top isu kemahasiswaan, kebajikan dan terbaru kredibiliti majlis perwakilan pelajar dipertikaikan.

empat tahun berada di universiti, setiap tahun pergi mengundi, janji tinggal janji.....

kekecewaan terus melanda warga univesiti lantaran isu yang belum selesai....para perwakilan seolah lupa apa yang dijanjikan dalam maifesto yang lalu (sekadar melihat senario yang mpp yang lepas) apabila selesai pilihanraya.

berdasarkan pengalaman lepas, aku sangat kecewa dengan mpp batch ni..terlalu kecewa...isu remeh tak selesai (isu bas contohnya) tapi gahnya melancong eropah dll seolah-olah mpp ni sangat berbakti kepada mahasiswa dan siswi....aduh bosannya politik kalian...hebat dan sugguh hebat....lalu bagaimanakah kepimpinan sesi kali ini...


teruskan kehebatan kalian wahai majlis perwakilan (kononnya)..."setiap pemimpin bertanggungjawab ke atas orang bawahannya....hadis" itu semua orang tahu. amanah dan tanggungjawab besar dipikul takkan boleh lupa dengan pelabagai reward yang dijanjikan? mungkinkah manifesto pilihanraya musim ini janji kosong lagi...?


mungkin bila menulis entry ni aku akan didakwa di mana-mana mahkamah. biarlah,itu adat dan realitinya

2 comments:

  1. biasa la tu, biasa2 yg dibiasakan. jgn gitu bah

    ReplyDelete
  2. jangan tanya sumbangan org kepada kita.tnya apa sumbangan kita pada mereka...
    eh mcm tu ka?heheh

    ReplyDelete

nak komen? silakan. komen anda sangat berharga..