Saturday 11 October 2008

latest walimah





Selamat melansungkan pernikahan dan perkahwinan kepada sepupu saya Muhammad Anis bin Haji Hassan dengan pasangannya Siti Rohaya Othman. BarakaLlahu lakuma wa baraka alaikum wa jama’a bainakuma fi khair.

Majlis pernikahan yang berlansung di Ulu Tiram, Johor pada hari ini diharap membawa seribu keberkatan kepada pasangan ini.

Walimah pengantin perempuan akan dilansungkan pada 12 Oktober 2008 di Felda Ulu Tebrau, Ulu Tiram Johor dan di sebelah pengantin lelaki pada 25 Oktober 2008 di kediaman mat anip ni iaitu di Kg Masjid Lama, Merbok Kedah Darul Aman.

Minta maaf kerana tidak menghadiri walimah tersebut kerana pada tarikh tersebut aku dijadualkan terbang balik ke Sabah atas urusan-urusan penting yang tidak dapat dielakkan. Apa pun diharap majlis yang akan berlansung membawa sakinah, mawaddah dan rahmah ke atas kedua-dua buah keluarga yang disatukan ini hehe.

Bagi sesiapa yang belum kawin segeralah memasang niat dengan ikhlas, bagi yang sudah berniat, eloklah disegerakan, dan bagi yang belum mampu dan belum layak especially pelajaran ntah ke mana-mana, eloklah fokus study dan mantapkan diri dengan ilmu dahulu, InsyaAllah niat yang baik itu pasti tiba (nasihat ini termasuk kepada diri sendiri)

Sedikit nasihat dan panduan yang saya petik daripada blog Ustaz Muhammad Fauzi:

“Seorang muslim soleh bertemu dengan seorang muslimah solehah, hasil yang sentiasa diharapkan adalah bait muslim dengan segala ertinya. Tetapi kadang-kadang ianya tidak jadi begitu kerana kaedah yang betul adalah; bait muslim ini perlu dibina seumpama mereka membina keperibadian mereka ketika mereka bujang sebelum ini. Anggaplah bait muslim tersebut seumpama bayi yang baru lahir. Bagaimana kedua-dua suami isteri tersebut membentuknya, itulah hasilnya. Hidupkan rumahtangga dengan al-Quran dan ibadah. Jauhi hiburan yang melalaikan. Warnai dengan kasih sayang dan kesetiaan.”

amalharun
13200 kepala batas

No comments:

Post a Comment

nak komen? silakan. komen anda sangat berharga..