Saturday 3 January 2009

Tugas Kita



Sabtu ,03/01/2009 -Ulama' terkenal Islam , Sheikh Yousef Al-Qaradawi telah menegaskan Jumaat lalu bahawa ummah Muslim dari Maghribi ke Indonesia berkewajipan mempertahankan Semenanjung Gaza, dan melindungi tanah Islam daripada pihak musuh.
"Menyokong penduduk Palestin di Gaza adalah satu kewajipan agama pada setiap individu Islam dan tiada siapa dikecualikan daripada tugas tersebut " ujar Qaradawi dalam satu ceramah beliau sebelum perhimpunan besar-besaran di Qatar, Doha.
Beliau turut menegaskan umat Islam perlu bersedia berkorban harta benda dan apa sahaja yang bernilai demi membantu saudara mara kita di Gaza.
Note: sumber : http://www.palestine-info.co.uk/en/ penterjemah : gunx
diambil daripada www.palestinkini.info
nasihatkan aku
amalharun
13200 Kepala Batas

2 comments:

  1. Apakah yang perlu kita lakukan..??? Boikot-walaupun kita tahu macam susah.... fahamkan isu ini.. hentikan budaya hedonisme, masa untuk mematangkan diri dan berjuang... Dermalah seberapa banyak yang kamu mampu...

    ReplyDelete
  2. bukan setakat infaq, kita kena mmantapkan diri, tingkatkan iman dan taqwa, baiki hubungan sesama manusia, sesama muslim lebih-lebih lagi. AYUH, sertai ashabul yamin seperti surah ar-rahman.

    jazakillah farhana

    ReplyDelete

nak komen? silakan. komen anda sangat berharga..