Friday 4 November 2011

Walimah's

Usia saya sekarang memang melayakkan kahwin, tapi belum ya, ini kisah kawan-kawan saya. Menjelang bulan November, berikut ialah senarai jemputan walimah sahabat-sahabat saya.

1. Zahir dan Rehan (Muar, 13 Nov 2011)
2. Widad dan Firdaus ( Gombak, 20Nov 2011)
3. Syafiqa dan Steve (Kluang 20 Nov, Papar 3Dis 2011)
4. Haida dan Farid (Manek Urai, Kuala Krai 20 Nov 2011)
5. Amy Syafika dan Zamri (Kepala Batas, 12 Nov 2011)
6. Faiz dan Efi (Tanah Merah, 22 Nov 2011)
7. Bibi dan pasangan (Menggatal Kota Kinabalu, 5hb Nov kalau tak silap huhu)
8. Nurlina dan Hasani (13 Nov 2011, Tawau)

Mungkin setakat itu sahaja yang saya ingat buat masa ini. Kekangan masa dan batas geografi mengahalang saya mengahdiri semua walimah mereka. 20 November saya akan mula berangkat balik ke Labuan. 21 Nov pula sudah memulakan kuliah pertama semester 2.

Kepada sahabat-sahabat saya yang bakal mengharungi hari-hari bahagia, selamat pengantin baru, semoga anda semua bahagia menjalani kehidupan pada masa akan datang, semoga kebahagiaan ialah jalan ke syurga, semoga bait muslim yang dibina akan melahirkan generasi soleh solehah pembaik deen. InsyaAllah, Baarakallahulakum wa jama' bainakum fi khayr.

"eh Amal, kau bila lagi nak tampal kad macam ni" usik senior-senior saya ketika melalu papan notis di menara pentadbiran.

"soon or later" tak tahu apa lagi nak jawab kan?

Ok lah, seterusnya akan lebih berusaha, berlapang dada dan berserah selebihnya atas ketetapan Allah.

Salam penuh rahmah, mawaddah dan sakinah. Oh ya, untuk anda, dengarkan lagu ini, sedih pula teringat mak dan ayah.


Hidup bagaikan musafir.
Amal Harun
Labuan-Kota Kinabalu- Penang

No comments:

Post a Comment

nak komen? silakan. komen anda sangat berharga..