Monday 14 November 2011

Teluk Bahang: Cantik

Disebabkan teruja dengan tempat ini, saya mengalah mahu bergambar.12.11.11
Setelah berjalan melengkapkan seluruh Pulau Pinang, barulah saya nampak ada kecantikan alam semula jadi yang saya tak pernah lihat di Pulau Pinang. Ia sama seperti yang saya lihat di Sabah, tetapi lebih menarik sebab di Penang. Saya hanya fikir Penang bagus sebab banyak program majlis ilmu dan makanannya murah lagi sedap. Apa yang tak bagus ialah banyak asap kenderaan, asap rokok, banyak kenderaan dan oh itu saja.

Semua keburukan itu hilang dengan satu keindahan di sini. Taman Negara di Teluk Bahang. Tak tahu nak cakap apa melainkan sangat kagum dan syukur dengan ketenangan dan keindahan. Kadang-kadang kita selalu nampak banyak keburukan, sedangkan banyak kebaikan dan keindahan, cuma kita saja belum mampu mengeksplorasi. Subhanallah ia amat cantik dan tenang.
Makan tengah hari: nasi kandar

nak cuba naik tali macam tarzan



liyana dan intan datang survey Monkey beach untuk hari keluarga farmasi HPP

mereka ni kaki jalan

agak pening melalui jeti yang panjang setelah mengharungi ombak. tinggi juga jeti ni.


malu nak ambil gambar, beza bergambar dan menggambar.

menuju jalan pulang, entah apa yang dibualkan masa balik ni.




Nak datang lagi ke sini dengan mak dan keluarga. Terima kasih Intan dan Liyana sebab bawa saya jalan-jalan dan makan-makan. 

Amal Harun
Kepala Batas.





2 comments:

  1. thanks amal..
    sbb join kami..
    byk lagi tempat menarik kita perlu explore..
    berjalanlah..melihat bumi indah ciptaan Allah s.w.t..=)

    ReplyDelete

nak komen? silakan. komen anda sangat berharga..