Friday 18 November 2011

Mimpi Saja

"alamak, kuliah isnin pukul 1 petang" saya menjerit. Sekarang sudah lewat. Saya berlari ke kelas sambil mencari 'thumb-drive' yang tersimpan bahan kuliah termokimia. Bab pertama semester 2.

Saya lari laju-laju dan sampai di dewan kuliah, saya dapat lihat pelajar sudah bising-bising dan marah saya.

Kemudian tamat.

Itu hanya mimpi saya, saya terjaga dan mencari tarikh sekarang. Oh, masih dalam tempoh cuti. Sedihnya...kenapa ada nervous breakdown atau anxiety disorder. Saya masih dalam cuti tetapi teringat hari pertama saya akan mula bertugas. Menghampiri 2 tahun tempoh mengajar. Banyak lagi saya harus belajar dan timba pengalaman. Paling penting mengatasi anxiety disorder.

Sepanjang menuju ke kelas, sekurang-kurangnya saya akan membaca doa pendek dan surah insyirah. Mudah-mudahan doa yang dibaca nabi Musa membantu saya insyaAllah. (Thoha;25)

قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي  وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِي  يَفْقَهُوا قَوْلِي

Amal Harun
Kepala Batas






No comments:

Post a Comment

nak komen? silakan. komen anda sangat berharga..