Sunday 16 October 2011

Pelangi Impian

"Miss, sempoi la belajar di sini, kelas habis jam 12" kata pelajar Kejuruteraan Kimia.

"Miss, seronok la, kakak-kakak usrah baik" Kata pelajar Kejuruteraan Komputer.

"Miss amal. senior medic saya semuanya baik-baik dan comel-comel, terima kasih miss kenalkan dengan mereka" melonjak riang mantan pelajar saya.

Itulah reaksi awal mereka setelah memasuki alam kampus. Telah berlalu medium adaptasi sekolah ke universiti, yakni di matrikulasi. Semoga kalian tenang menimba ilmu Ilahi.

"Miss Amal, bosan la, kampus saya terasing dari main kampus, dakwah kampus kurang semarak" kata Faris bukan nama sebenar.

"Miss, saya tak pandai buat lab report, dulu semua disediakan tunjuk ajar" komplen Aristotle bukan nama sebenar.

"Miss, kena berebut bas, susah betul, banyak assignment, kos saya tak menarik" keluh Tipah nama rekaan.

Begitulah rencah kehidupan kampus. Penuh warna-warni kembara anak muda. Usah leka dan terpana dengan indahnya dunia. Yakini yang pasti syurga di sana.

Tetaplah kalian di medan ilmu, susun langkah satu persatu, hargai setiap waktu, dengarkan pesan ayah ibumu.
KML; Batch 2010/2011

Biar ilmu yang dituntut itu membawa manfaat, agar hidupmu berkat, bekal menuju akhirat. Tetaplah kalian di medan jihad.
H3T19 2010/2011


Salam sayang daripada pendidikmu. Kejarlah pelangi impian.

Amal Harun
Labuan

No comments:

Post a Comment

nak komen? silakan. komen anda sangat berharga..