Thursday 27 October 2011

Lemau

Saya memulakan hari ini dengan kekesalan tidak bangun sahur dan tidak larat untuk ganti puasa. Kemudian saya sediakan sarapan sendiri, bosan dengan makanan kafe. Terasa suatu kepelikan di leher kiri saya, aduh sakit.

2 hari sebelum ini belikat kanan saya sakit gara-gara bermain skuasy tanpa membuat regangan. Saya mulai perasan kesakitan tersebut ketika memakai baju dan memberi salam selesai solat. Apabila kesakitan itu mulai reda, satu lagi sakit di leher dan bahu sebelah kiri. Ini pula disebabkan kesilapan gaya tidur, kata orang kebanyakan salah bantal. Tapi saya tak salahkan bantal, salah saya sendiri. Secara keseluruhannya saya gagal menoleh ke kanan dengan baik apatah lagi ke kiri, saya harus pusingkan badan sekali jika mahu menoleh. Ia semestinya sakit!

Apabila rakan-rakan sepejabat menegur, saya bagitahu salah tidur. Berikut merupakan cadangan mereka yang begitu popular setiap kali bertanya saya, apa jadi. Maka inilah petua mereka;

"kau jemur bantal kau" hampir semua memberi petua tersebut. Google juga memberi idea yang sama.

Masalahnya saya di pejabat dan tak mungkin dapat pulang segera untuk menjemur bantal, terpaksa tunggu petang. Dan saya tak tahu mana satu bantal yang bersalah, sebab saya 4 bantal kalau tidur!

Cepatlah petang, saya nak balik rumah.
Mencuri taip di pejabat. Ketika motivasi bekerja tahap rendah. Saya perlukan momentum kerjaya dengan lebih bersemangat, bukan lemau macam ini. Gambatte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

nak komen? silakan. komen anda sangat berharga..