Tuesday 9 December 2008

Sang Murabbbi Siri II

Alhamdulillah, semalam kami sekeluarga berkesempatan menonton tayangan Sang Murabbi di Dewan Sri Pinang, Lebuh Light, Pulau Pinang. Kesesakan trafik agak teruk di kedua-dua arah Seberang Perai-Pulau Pinang sama ada di jambatan mahupun feri. Mak, ayah dan dua orang adik turut serta menonton Sang Murabbi.

Majlis dimulakan dengan ucapan yang dipertua ABIM Pulau Pinang diikuti ucapan perasmian oleh Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang Y.B Tuan Mohd Fairos Khairuddin,akhir sekali tayangan Sang Murabbi, mencari spirit yang hilang.


Suatu kisah yang patut ditonton, wajib buat para da'i. Al-Fatihah untuk Almarhum Ustaz Rahmat bin Abdullah (1953-2005).

5 comments:

  1. Baiklah. Saya ternanti-nantikan ulasan penuh dari kamu berkenaan filem ini. ;>

    ReplyDelete
  2. wahai sang pelangi, sang murabbi ini sangat lain.kalau ditontonkan pada yang bukan dalam tarbiyah mesti tak paham sangat, macam adikku yang lena semasa tengok.tapi kalau kau sendiri tgk, wah itu sudah cukup bagus untuk kau sendiri ulas dalam blog kau hehee. pasti berjujuran air mata

    ReplyDelete
  3. Aku ingin memberi komentar berkenaan filem yang bagus itu. Tapi, oleh kerana ramai sahabatku sudah pun mengulasnya, aku sekadar menambah di dalam ruangan komentar.

    Saja. Sekadar ingin beri kelainan pada SangPelangi. Tidak mahu terlihat klise, sama saja dengan trend.

    ReplyDelete
  4. apa kata kau buat saja ulasan disini kalau kau berkesempatan. panjang pun tiada siapa nak marah

    ReplyDelete
  5. Sang murabbi ni sgt best...ana dh tgk bukan skali tp 2 3 kali kalo xslh...terasa sampai dalam hati...betapa ikhlasnya seorang murabbi menyampaikan ilmu xkira apa halangan yg datang...sesiapa yg mengikut tarbiyah tp xtgk cite ni mmg rugi sgt...

    ReplyDelete

nak komen? silakan. komen anda sangat berharga..