Saturday 3 December 2011

Inside Out

"doktor doakan saya ..." bersama esakan tangis.

"terima kasih segala tazkirah yang doktor sampaikan..." (menangis lagi)

"masyaallah, syukur pada Allah, orang yang dengar akan akan dilembutkan hatinya, akan disuburkan hatinya" balas doktor.

"saya jaga ayah saya umur 86 tahun, anak buah saya 14 dan 12 tahun. kadang kala saya gagal mendidik anak buah saya kerana peribadi saya"

"saya pengkid doktor"
"siapa nak jaga hati saya?"
"di saat saya mengeluh, Allah menjawab pertanyaan saya"
"saya tak nak mengeluh, saya nak mengadu kepada Allah"


Kita yang menentukan diri kita dengan pilihan yang ada dengan izin Allah. Jawapan doktor.
Buang masa hitam, Taubat dan teruskan dengan masa depan.

Terima kasih, Islam itu Indah oleh Prof. Dr.Muhaya.

Dalam komunikasi,
Perkataan:7%
Intonasi:38%
Fisiologi:55%


No comments:

Post a Comment

nak komen? silakan. komen anda sangat berharga..