Wednesday 22 April 2009

cikgu, anak murid dan sms

kroak kroak, bunyi katak
sms dibaca
dari anak murid kuala penyu
cikgu, tolong la aku tak dapat study, kimia, fizik aku fail,malas suda aku mau study

sms dibalas
xpa, kena berkorban, biasala la tu, study tak boleh putus asa
jawapan apa lagi harus aku balas
selain mendoakan mereka

padahal
tulis dalam hati
kau ingat cikgu rajin ke

tapi cikgu ni tak putus asa tau
cikgu belajar
dan berusaha
berdoa hehee

walaupun kepala cikgu ketat
walaupun korang tak Islam
cikgu kasi tau la juga pasal
jihad menuntut ilmu
cikgu mana ada modal lain dah
ok jom kita belajar sama-sama

2 comments:

  1. bahasa melayu la, mana ada perkauman, tapi slang cam kadazan dusun, tak dapat aku tuturkan kat sini untuk diperdengarkan

    ReplyDelete

nak komen? silakan. komen anda sangat berharga..