Sunday 1 September 2013

Post Wedding

Disebabkan selalu menerima didikan dari Tuan Syed Nasir (SN), guru fotografi saya, maka saya jadi terinspirasi. Menambah lagi rasa teruja ialah melihat hasil tangannya kepada beberapa rakan lain di kolej. Diam-diam saya berazam mahu digambar oleh beliau jika saya sudah menikah nanti.

2010, saya menyertai misi fotografi pasca nikah rakan serumah. Saya memujuk Nadhirah untuk beraksi di hadapan lensa gang fotografi KML. Kami berkumpul dan saya lihat mereka saling berebut mendapatkan shot terbaik dari pelbagai sudut. Siapakah yang mendapat picture of the day!

Ketika itu saya hanya memerhati, jarang saya memetik shutter. Dira dan Jef (suami dira) digambar oleh Syed Nasir menggunakan lensa panjang macam dalam national geographic, Ramdanshah selaku OTAI 50mm, Manjuzri yang terkenal dengan gambar dramatik, tidak kurang hebatnya Husaini, Wak Nan, Zul black dan saya sebagai pembawa beg lensa mereka. Lokasinya biasa-biasa tetapi kelihatan luar biasa menerusi lensa kamera.

Alhamdulillah, sekarang 2013. Nah, selepas 3 tahun ikuti sesi photoshoot saya dan suami setelah hampir 2 bulan mendirikan bait muslim. Gambar dirakamkan hanyalah oleh Syed Nasir kerana hampir semuanya pindah tinggal lagi ramdan dan waknan yang sibuk.
1 September.....memperkenalkan suami saya Muaz.

tak tahu saya nak posing, hentam saja berborak. 

tudung dan veil, main pakai siap sendiri saja. Veil buatan sendiri, hiasan beading dan pearl oleh Dianah Athirah.
saya nak bawakan tema keriangan, SN kata bolehlah sebab saya kuat gelak, 
Ini pula posing gaya skema, saya punya idea. Diharap saya nampak slim!

Baiklah, itu saja. yang lain menjadi tatapan peribadi ketika hari tua atau salah seorang kami dijemput Ilahi. Semoga Allah memberkati pernikahan kami dan kekal sehingga ke jannah. Sesungguhnya inilah jodoh, macam mana kita ikhtiar dan doa, Allah telah menetapkan masa, insan dan tempat yang terbaik. Semua dalam rahsia Allah, yang penting kita berusaha.

p/s: 1. sedang mengumpul duit untuk membuat photobook sendiri.
      2. siapa ambil dan manipulate gambar di sini tanpa izin, aku tak halalkan.

Amal Harun
WP Labuan

2 comments:

nak komen? silakan. komen anda sangat berharga..